Salgs og leveringsbetingelser

HANDELSBETINGELSER

Handelsbetingelser

  1. Køb hos Ahap Scandinavia

Ahap Scandinavia opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden. Alle aftaler indgås på dansk.

 

  1. Priser

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.

 

Priserne er dagspriser og kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

 

Der tages forbehold for:

- valutaændringer

- force majeure

- leveringssvigt

- prisfejl. f.eks forskellige varianter med konstant pris

- afgiftsændringer

- udsolgte varer og trykfejl

 

  1. Salg generelt

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

 

  1. Levering

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid Ahap Scandinavia´s grossister og leverandører. Fragt pris gældende på alle varer varierer efter valgte leverings metode,-  Alle priser er angivet i DKK.

  1. Afbestillinger

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

 

Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten

"Afbestilling ! " indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 15 samme dag, som bestillingen er foretaget.

Er pakken ikke blevet afbestilt inden kl. 15 samme dag og er pakken blevet afsendt af Ahap Scandinavia, dækker kunden forsendelsesomkostningen.

 

  1. Betaling

De mulige betalingsmåder er:

  • Visa
  • Visa / Dankort
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Maestro

 

Der er ikke mulighed for forudbetaling.

Der tages ikke gebyr ved betaling på Ahap.dk.

 

Beløbet hæves først på dit kort, når der bestilles fra ahap.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

  1. Reklamationsret

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Ahap Scandinavia, efter købelovens regler. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.

 

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted, såfremt Ahap Scandinavia bærer risikoen for manglen efter købelovens regler.

 

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

 

  1. Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Ahap Scandinavia inden rimelig tid efter varens modtagelse.

 

Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

 

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Ahap Scandinavia’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

 

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Ahap Scandinavia.

Varen sendes til:

Ahap Scandinavia

Gl Ribevej

7100 Vejle

 

  1. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl

Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Ahap Scandinavia, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.

 

Testgebyret er 200 pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

 

Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA skema (reklamationsskema), kan Ahap Scandinavia ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.

 

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

 

  1. Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til Ahap Scandinavia, skal være forsvarligt indpakket.

 

Ahap Scandinavia anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Ahap Scandinavia. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

 

  1. Er De i tvivl

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Ahap Scandinavia, at De retter henvendelse til info@ahap.dk apeller på telefon:  60248723.

 

  1. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.

  • Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
  • Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
  • Ahap Scandinavia forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt
  • Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
  • Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 2% pr. påbegyndt måned.

 

  1. Klage

Du har ret til at klage gennnem Online Dispute Resolution på følgende hjemmeside:

http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

  1. Ejendomsforbehold

Varen er Ahap Scandinavia Aps´ ejendom, indtil hele købesummen, med tillæg af evt. påløbne renter, er betalt.

 

  1. Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

----------------------------------------------------------------

FORTRYDELSESRET

DEN LOVPLIGTIGE 14 DAGES FORTRYDELSESRET

  1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET
  2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN
  3. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

I FORBRUGERKØB HVOR BESTILLINGEN AF VARER FORETAGES VIA TELEFON ELLER INTERNETTET HAR FORBRUGEREN 14 DAGES FORTRYDELSESRET.

 

FORTRYDELSESRETTEN LØBER FRA DET TIDSPUNKT HVOR VAREN OVERDRAGES TIL FORBRUGEREN. SKULLE KØBET FORTRYDES INDENFOR 14 DAGE TILBAGEBETALER VI KØBESUMMEN.

 

FOR AT KUNNE BENYTTE FORTRYDELSESRETTEN, SKAL VAREN VÆRE AFLEVERET TIL POST DANMARK ELLER ANDEN FRAGTMAND SENEST 14 DAGE EFTER MODTAGELSEN.

 

BETINGELSEN FOR AT ANVENDE FORTRYDELSESRETTEN ER, AT VAREN TILBAGELEVERES I VÆSENTLIG SAMME STAND OG MÆNGDE, SOM VED OVERDRAGELSEN. HVIS VAREN IKKE TILBAGELEVERES I VÆSENTLIG SAMME STAND, ANSÆTTES VAREN SKØNSMÆSSIGT AF AHAP SCANDINAVIA UD FRA EN MULIG SALGSVÆRDI.

 

VED ANVENDELSE AF FORTRYDELSESRETTEN SKAL VAREN VENLIGST RETURNERES I ORIGINAL EMBALLAGE. MANGLENDE ORIGINAL EMBALLAGE MEDFØRER OFTEST EN FORRINGELSE AF SALGSVÆRDIEN, HVORFOR DE UD FRA EN VURDERING FORETAGET AF AHAP SCANDINAVIA, VIL BLIVE KREDITERET ET TILSVARENDE MINDRE BELØB SVARENDE TIL FORRINGELSEN. I VÆRSTE FALD KAN MANGLENDE ORIGINAL EMBALLAGE M.V. MEDFØRE, AT KØBET IKKE KAN FORTRYDES.

 

OMKOSTNINGER VED AT SENDE VAREN TILBAGE PÅHVILER FORBRUGEREN.

 

AHAP SCANDINAVIA RETURNERER BELØBET INDEN 30 DAGE I OVERENSSTEMMELSE MED FORBRUGERAFTALELOVENS § 12C.

  1. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

DER ER TO MÅDER HVORPÅ DE KAN RETURNERE VAREN PÅ:

  • DE KAN NÆGTE AT MODTAGE VAREN FRA POSTVÆSNET.
  • I DENNE SAMMENHÆNG BEDER VI DEM OM, AT GØRE POSTVÆSNET OPMÆRKSOM PÅ, AT DE STRAKS KAN RETURNERE VAREN TIL AHAP SCANDINAVIA.
  • DE KAN MODTAGE VAREN FRA POSTVÆSNET OG EFTERFØLGENDE INDEN FOR DE 14 DAGE, RETURNERE VAREN TIL AHAP SCANDINAVIA.
  • I DENNE SAMMENHÆNG BEDER VI DEM VEDLÆGGE EN KOPI AF FAKTURAEN FOR DE KØBTE VARER, SOM DOKUMENTATION FOR AT DEN/DE RETURNEREDE VARER ER KØBT HOS AHAP SCANDINAVIA.

 

RETURADRESSEN ER FØLGENDE:

 

AHAP SCANDINAVIA

GL RIBEVEJ 17

7100 VEJLE

 

MÆRK PAKKEN "FORTRYDELSESRET" OG VEDLÆG KOPI AF KØBSFAKTURA, SOM DOKUMENTATION FOR, AT DEN/DE RETURNEREDE VARER ER KØBT HOS AHAP SCANDINAVIA. BELØBET RETURNERES VED BANKOVERFØRSEL - HUSK AT VEDLÆGGE KONTONUMMER BELØBET ØNSKES OVERFØRT TIL.

 

RETURNERING SOM FØLGE AF FORTRYDELSE SKER PÅ KØBERS EGEN REGNING. AHAP SCANDINAVIA ANBEFALER, AT VAREN RETURNERES VIA POST DANMARK, OG AT VAREN SENDES SOM PAKKEPOST. PÅ DEN MÅDE ER DER MULIGHED FOR AT SPORE PAKKEN I POST DANMARKS SYSTEM OG DET FJERNER DERMED ENHVER TVIVL OM, HVORVIDT VAREN ER BLEVET UDLEVERET TIL AHAP SCANDINAVIA. YDERLIGERE HAR KUNDEN MULIGHED FOR, AT KUNNE EFTERLYSE PAKKEN SÅFREMT UDLEVERING IKKE HAR FUNDET STED.

 

VARER DER RETURNERES PÅ EFTERKRAV ELLER SOM SENDES UDEN PORTO NÆGTES MODTAGET AF AHAP SCANDINAVIA.